Tato webová stránka používá cookies
Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na Podmínky pro používání internetových stránek..
Cílem zážitkových kurzů je intenzivní práce s třídním kolektivem, podporujeme pozitivní vztahy ve vrstevnické skupině. Dalšími cíli je seberealizace dětí, spolupráce, sebepoznání i poznávání ostatních. Nezapomíná se ani na toleranci odlišností nebo schopnost se prosadit zdravým způsobem v různých situacích. Důraz je kladen zejména na vlastní prožitek, jeho uvědomění a sdílení s ostatními členy kolektivu. Cílem těchto kurzů je také podpora zdravého prostředí školy. Vedou je kvalifikovaní lektoři, v posledních letech jsou lektory učitelé naší školy; většinou přítomen metodik prevence rizikového chování i speciální pedagog. Žáci mají díky zážitkovým kurzům možnost se navzájem poznat v jiných nežli školních situacích, což prohlubuje vzájemné pozitivní vztahy.
Zážitkové kurzy pro žáky druhého stupně, které probíhají již od roku 2001, se pod zkratkou SES (SEberealizace, SEbepoznání, Spolupráce – učíme SEbe a učíme se Spolu) se staly nedílnou součástí školního vzdělávacího programu ZŠ Hanspaulka a zároveň také preventivního programu školy. Od roku 2005 prošlo celým modelem zážitkových kurzů SES (1 - 2 x kurzy v 6. a 7. třídě a 1x kurz v 8. a 9. třídě) mnoho ročníků naší školy. Vždy odjíždí každá třída samostatně s třídním učitelem a SES týmem. Základní metodou je zážitkové učení, které se na ZŠ Hanspaulka využívá již nejen na výjezdních kurzech, ale stalo se součástí výukového procesu. K dosažení zvolených cílů projektu využívají lektoři hru a další aktivity.
Po stěžejních programech probíhá reflexe, kde se žáci učí pojmenovat svoji roli v týmu, dochází ke spontánnímu sebehodnocení, učí se ocenit přínos spolužáků a navazují vztahy, které mají velký význam pro třídní kolektiv. V programu se pracuje s různými komunikačními, tvořivými a relaxačními aktivitami. Velmi využíváme také dramatizaci, modelové situace a hraní rolí. Na zážitkovém kurzu využíváme také metody kritického myšlení. I ve hře nebo aktivitách na podobném principu lze v jednotlivých momentech uplatnit evokaci, uvědomění a reflexi.